Posts

Showing posts from August, 2011

Main dengan Hajah

Ini adalah kisah benar yang terjadi pada diriku lebih kurang 18 tahun yang lampau.Waktu itu aku berusia hampir 18 tahun dan baru saja menamatkan zaman persekolahan aku. Selepas menduduki peperiksaan SPM, aku bekerja sementara dengan sebuah syarikat pembalakan. Tugas aku memerlukan aku tinggal di hutan untuk mengira hasil kayu balak yang dikeluarkan. Lokasi tempat aku bekerja lebih kurang 70 km dari pekan terdekat mempunyai Lebih kurang 25 pekerja.
Disitulah tempat aku berkenalan dengan Hajjah Zainon, tukang masak di kongsi tersebut. Aku paggil dia Kak Non. Janda berumur lebih kurang 55 tahun. Orangnya agak awet muda, pakaian selalu menutup aurat dan aku tengok Dia beriman orangnya. Maklumlah, sembahyang dan puasa, tidak pernah tinggal. Kak Non ni orangnya agak pendiam tetapi yang aku hairan, walaupun umurnya 55 tahun, tapi tak nampak pula kedut kedut pada wajahnya. Mungkin kuat makan jamu agaknya.
Selain dari tugas aku mengira hasil kayu balak, aku juga perlu ke pasar untuk membeli ba…

Main Di Majlis Perkahwinan

Shima adalah aku, yang tidak melanjutkan pelajaran walaupun mendapat gred satu dalam perperiksaan SPM dengan 5A. Sebaliknya aku mendapat kerja sebagai kerani di sebuah jabatan kerajaan dan aku nikah muda sebab bercinta dengan kekasihku. Usiaku 19tahun, sudah setahun aku mendirikan rumahtangga dengan Abang Suhaimi. Tinggiku 158cm, 36c 30 38, kulit cerah, muka bulat, mata galak, senyum mengancam-bibirku nipis dan watakku jovial.
Aku MC hari ni, kena bertolak ke Ipoh awal sebab Sarah (anak buah sebelah Abang Suhaimi, suamiku -25tahun 163cm tinggi dan bertubuh gempal) akan, melangsungkan akad nikahnya malam ini.
Pagi lagi aku dah bersiap, barang-barang yang nak dibawa dah aku pack sejak beberapa hari lepas. Aku dan Abang bekerjasama menggangkut barang-barang dan kain baju yang telah siap bergosok masuk ke dalam kereta. Kami terus ke klinik. Setelah selesai mendapatkan MC, sempat juga aku dan Abang breakfast dulu makan mee goreng.
Sebelum kami hendak balik ke Ipoh, aku ajak Abang balik rum…

Mainan Kak Zie

Pagi Sabtu yang sejuk. Hujan renyai sejak malam tadi. Aku sampai di halaman rumah pengetua kira-kira 7.00 pagi. Persekitaran kelihatan basah dan segar. Kuketuk pintu rumah pengetua beberapa kali. Tidak lama menunggu pintu dibuka oleh Kak Azi.. Isteri pengetua yang cantik bestari. Guru-guru muda di sekolah ini memanggilnya Kak Azi. "Oh, Lan, masuklah.." pelawa Kak Azi dengan senyum manja dan lehernya yang jinjang itu kelihatan melintok lembut mengghairahkan.
"Tuan pengetua." sampukku ragu-ragu sambil menapak ke dalam banglow mewah itu. "Abang Samad baru ke JPN.katanya mesyuarat dengan Pengarah". "Ooh gitu, baiklah kak, saya hanya nak ambil gambar tuan pengetua untuk majalah sekolah tu. " "Kalau ya pun tunggulah minum dulu. Abang Samad dah pesan dan tinggalkan gambar tu pada kakak. Lan duduk dulu, kakak ke dapur siapkan apa yang patut". "Tak usah sibuk-sibuklah kak. Lagipun..tuan pengetua tak ada ni." "Eh, Lan ni macam tak…

Mak Mertua Tiriku

Nama ku NHNL. Asal ku sudah tentu anak jati Kelantan. Isteri ku berasal dari sebuah Felda di Bandar Muadzam Shah, Pahang. Umur ku dah nak masuk 30 tahun. Keluarga terapat hanya panggil Zul sahaja. Kawan-kawan ku panggil ku dengan nama glamour Nik Jul. Aku ni taklah handsome mana tapi bila tengok muka ku orang mesti cakap ni mesti orang KELANTAN. Aku dah kahwin 3 tahun lepas. Dah ada anak kembar dua orang pun. Bapa mertua ku umurnya 52 tahun dan isteri dia (mak tiri isteri ku umurnya 40 tahun.) Aku suami-isteri kerja di kilang di Bandar Bangi tapi kilang lain-lainlah.
Aku kerja normal hour, isteri ku kerja shift hour. Kami sekeluarga tinggal di Kajang. Sabtu, 7/4/2001 adalah hari yang tak boleh ku lupakan. Hayatilah cerita di bawah. Kisahnya bermula hampir setahun yang lalu selepas isteri ku bersalin anak pertama. Maka mak mertua tiri ku yang menjaganya sepanjang masa kerana susah nak dapatkan orang yang mengasuh dan menjaga anak ku. Lagipun mak mertua tiri ku yang beria-ia sangat nak …

Mama Izah

Hai! para chatter yang berminat membaca dilaman blog cerita18sx ini,disini aku ingin mempaparkan sebuah cerita best nyer, kisah benar ttg diri aku dan mertua ku yg sudah bersetatus ibu tunggal semenjak sebelum aku berkahwin dengan anaknya(bini aku lah) tiga tahun yang lepas. Tentunya cerita ini amat sukar dipercaya olih kamu semua, tapi ape yang berlaku ini adalah sememangnye berlaku dan tidak pelik berlaku dizaman ini kan. Walau camner pun aku sedia menceritakan buat anda semua. Setidak2nya buatlah pengalaman kiranya anda semua mahu.
Mertua aku masih solid bentuk tubuh badannya, dengan tetek yang sederhana besar, dan bontotnye sedikit tonggek dan utk makluman anda mertua aku ni sememangnya berketurunan punjabi. nama nya FAIZAH FAZAL MUHD umurnya dlm lingkuan 40an saja dan aku umurnya dlm 26 thn baru, dan aku memanggilnya dgn panggilan `mama zah'. Selama aku tinggal bersamanye selepas berkahwin dgn bini aku aku selalu mengambil kesempatan mencuri2 pandang selain dari bergurau mesr…

Mama Sofia

Rizal adalah seorang budak yang pintar dan tegap tubuh badannya. Wajahnya hampir seiras dengan wajah Mamanya, Sofea. Dalam usia begini Rizal sudah mula mengalami perubahan hormon pada tubuhnya. Dia menjadi semakin tinggi dan tegap. Alat pembiakannya juga semakin membesar dan memanjang. Kadang-kala dia terasa seperti ingin melakukan sesuatu untuk
'melegakan' dirinya. Dia sentiasa berasa resah dan gelisah tetapi dia sendiri tidak tahu
mengapa. Satu hari dia telah diberi pinjam sekeping VCD oleh kawan sekolahnya lalu dia terus menonton VCD tersebut sebaik sahaja dia pulang ke rumah.
Apa yang ditontonnya telah membuatkan nafsu jantannya membuak-buak. VCD lucah yang dipinjamkan oleh kawannya itu telah membuatkan zakarnya mencanak-canak kekerasan. Secara spontan dia telah mula mengusap-usap alat pembiakannya itu. Semakin diusap semakin enak rasanya. Seketika kemudian terbitlah air pekat di hujung kepala zakarnya itu. Dia mendengus-dengus keenakan. Benih pekat itu memancut-mancut denga…