Tukar Isteri 2

"Assalamu'alaikum" "Wa'alaikumsalam. Eh, Amir.. Masuk.. jemput masuk" kata Zainal yang kebetulan berada di garaj kereta sedang mengilatkan kasutnya. Amir masuk melalui pintu pagar rumah Zainal yang sememangnya tidak berkunci itu. "Wah... kilat betul kasut kau Nal..." kata Amir. "Biasalah, hujung minggu... Kalau tak kilat nanti Sarjan marah" kata Zainal yang merupakan kopral polis. "Bini kau mana Nal?" tanya Amir.
"Ada kat dalam. Dia baru balik kerja tu." kata Zainal. "Baru balik kerja ye... Aku sebenarnya ada....." kata-kata Amir terhenti sebaik melihat Hayati yang masih beruniform jururawat keluar ke garaj. "Eh... Amir rupanya.... akak ingat siapa tadi.." kata Hayati. "Eh kak Yati... Baru balik kerja ye.... saja je nak jenguk abang Enal ni buat apa petang- petang... Baby mana?" tanya Amir.
"Ada kat dalam tu ha. Tengah kena layan dengan akak- akaknya.... Akak baru balik kerja ni yang masih belum buka uniform lagi ni.... Eh... Amir duduk dulu ye..." kata Hayati yang kemudiannya berpaling dan berjalan masuk ke dalam rumah. Mata Amir geram menatap punggung isteri Zainal yang kelihatan begitu sendat sekali dibaluti uniform jururawat berwarna putih ketika itu. Seluar uniform Hayati kelihatan sungguh sendat sekali dan oleh kerana baju uniform Hayati agak singkat dan terselak di punggungnya, mata Amir dapat melihat warna seluar dalam biru terpamer di punggung Hayati yang bulat dan lebar itu.
Melentik-lentik punggung Hayati yang lebih besar dari isterinya sewaktu berjalan. Melenggok-lenggok mempamerkan kemontokan bontotnya yang berlemak dan kelihatan sungguh subur itu. "Tadi kau kata ada hajat... apa dia Mir..." kata Zainal. "Ni ha..." kata Amir sambil menunjukkan handphone miliknya kepada Zainal. Zainal pun mengambil handphone itu dan melihat apa yang ada di skrin. Pucat lesi wajah Zainal apabila melihat video dirinya sedang menyetubuhi isteri Amir tanpa seurat benang di atas katil master bedroom rumah Amir. "Aku... err... aku...." kata Zainal tergagap-gagap. "Tak apa... kau tengok dulu sampai habis... memang aku datang sini pun nak tunjuk kat kau... tengok je sampai habis..." kata Amir.
Zainal yang serba salah pun mengikut sahaja kata Amir, menonton rakaman video yang dimainkan di handphone itu. Zainal melihat tayangan semula dirinya menghenjut Hayati, isteri Amir dalam berbagai posisi. Kedua-duanya telanjang tanpa seurat benang. Video itu dimainkan sehingga ke babak terakhir. Berkerut dahi Zainal melihat dirinya di dalam video itu kelam kabut mencabut koneknya dari tubuh Farah yang terkangkang telanjang dan menyuapkan koneknya ke dalam mulut isteri Amir itu. Terkejang tubuh Zainal di dalam video itu memancutkan air mani di dalam mulut Farah sambil memaut kepala wanita itu agar air maninya terus sampai ke tekak dan terus di telan seperti selalu. Sebaik habis tayangan video itu, Zainal menghulurkan handphone itu kembali kepada Amir.
Menggeletar tangannya pada waktu itu. "Aku tau kau cuak Nal. Aku tau kau tak sangka aku boleh rakam semua ni. Ini baru satu, ada banyak lagi sebenarnya yang masih aku simpan dalam PC" kata Amir. "Berapa banyak kamera kau pasang Mir?" tanya Zainal dalam nada ketakutan. "Satu je, kat dalam bilik ni la. Aku dah syak lama sebenarnya tu yang aku pasang satu dalam bilik. Rupa- rupanya macam ni kau buat ye." kata Amir yang menyembunyikan lokasi- lokasi lain kamera tersembunyinya. "Mir... aku minta maaf Mir... aku janji...." "Dah... dah... dah..... Aku datang sini bukan nak maafkan kau dan nak bagi kau lepas gitu je...
Kalau nak settle mesti ada syaratnya..." kata Amir. "Mir.. kau cakap berapa je.. aku boleh bayar..." kata Zainal. "Ada aku minta kau duit ke? Aku cuma bagi kau 2 pilihan je sekarang ni... Pertama, ini video aku bagi pejabat agama dan Farah aku ceraikan. So, kau boleh ambik dia lepas ni..." kata Amir. "Kau gila... mana bini aku bagi aku kawin sorang lagi... tolong la Mir... kau jangan ceraikan dia ok.... aku janji aku tak kacau lagi rumah tangga kau.." rayu Zainal dalam suara yang perlahan agar tidak didengari oleh isterinya di dalam rumah. "Hey... rileks la... masih boleh kowtim la... satu lagi syaratnya adalah.... aku lebih suka syarat yang kedua ni sebenarnya berbanding yang first tadi.... dan aku pun berharap sangat supaya kau pun setuju syarat yang kedua ni..." kata Amir.
"Kau cakap je Mir... kalau kau suka syarat yang kedua tu, aku pun suka juga... tapi apa syaratnya Mir..." kata Zainal yang semakin gabra dengan keadaan dirinya. "Kau boleh main dengan bini aku.... tapi aku juga nak main dengan bini kau....." kata Amir. "Kau biar betul..." Kata-kata Zainal terhenti sebaik isterinya keluar membawa dulang berisi 2 cawan kopi dan sepiring kuih. "Ala kak Yati ni susah-susah je.... " kata Zainal sambil matanya memandang seluruh tubuh Hayati yang sendat beruniform putih jururawat ketika itu. "Tak ada susahnya Mir... borak panjang nampak... citer apa je?" tanya Hayati yang sedang berlutut di depan Amir menghidangkan air dan kuih di atas meja kecil. "Alah cerita pasal handphone ni kak.
Abang Enal nampaknya minat dengan handphone saya ni" kata Amir sambil matanya menatap peha Hayati yang kelihatan sendat dengan seluar uniform putih sewaktu berlutut di depannya. "Abang nak tukar handphone ke bang?... " tanya Hayati kepada Zainal, suaminya. "Alah.... cuma minat je... nak beli berangan je la... awak ingat gaji saya ni besar sangat nak beli handphone baru?" kata Zainal. "Hah tau pun.... baik beli susu anak lagi bagus kan Mir? Lain la Amir ni... gaji besar... bini tak kerja pun tak apa..." kata Hayati kepada Amir yang sedang khusyuk menatap tubuhnya. "Tak besar mana la kak.... rezeki masing-masing...." jawab Amir. "Oklah... akak masuk dulu la.. kacau korang berbual je..." kata Hayati sambil berdiri dan menuju ke pintu masuk.
"Terima kasih ye kak buatkan air petang-petang ni... mengganggu je saya ni..." kata Amir sambil melihat lenggokkan punggung bulat Hayati yang semakin terserlah bentuknya kerana baju uniform sendatnya terselak ke pinggang, mendedahkan seluruh punggungnya yang memperlihat warna seluar dalam birunya kepada Amir. "Tak ada kacaunya Mir.." kata Hayati sebaik tiba di muka pintu rumahnya sambil berpaling memandang Amir. Hayati lihat mata Amir tidak lepas memandang punggungnya dan kemudiannya memandang wajahnya. Hayati tersenyum dan berdiri sejenak memandang Amir sambil melentikkan bontotnya. Dia lihat mata Amir kembali memandang tubuhnya yang sudah pun diperlihatkan dari sisi. Sudah pasti lelaki itu melihat lentikan punggungnya yang berseluar ketat. Hayati memberikan senyuman kepada Amir sambil menjelingnya dan masuk terus ke dalam rumah.
"Nakal juga ye kau Amir..." getus hati Hayati sambil berjalan menuju ke dapur bersama dulang di tangannya. "Lain macam je aku tengok cara kau tengok bini aku Mir... betul ke kau nak main dengan dia?" tanya Zainal. "Betul.... camne? Ada berani?" tanya Amir. Zainal terdiam sejenak sambil memandang kosong cawan- cawan berisi air kopi di hadapannya. "Ok... aku setuju... tapi... kau kena mengayat dia sendirilah ye..." kata Zainal. "Boleh... cuma aku perlukan bantuan kau untuk dapatkan dia.... kau kena bagi lebih ruang untuk aku sentiasa dapat bersama dia... boleh?" tanya Amir.
"Macam mana?" tanya Zainal. "Esok weekend, kita memang tak kerja. Tapi hari Isnin nanti kau suruh bini kau pergi kerja dan balik kerja dengan aku selama seminggu. Kau bagi alasan kereta dia nak kena hantar bengkel. Amacam?" tanya Amir. "Tengok la nanti camne" jawab Zainal. "Macam berat hati je nampaknya... Rilek la brader, kau boleh main dengan bini aku, takkan kau tak bagi aku main pulak dengan bini kau. Seminggu tu la masanya aku nak ayat dia. Kalau tak, aku balik kepada option nombor satu tadi. So, camne?" tanya Amir inginkan kepastian melihatkan Zainal seakan ragu-ragu untuk menurut katanya.
"Kau betul-betul sure ke boleh bagi aku main bini kau macam selalu aku buat?" tanya Zainal. "Ye betul. Yang penting line korang sendiri yang jaga la. Kalau ada apa-apa berlaku aku tak nak tanggung. Aku pun sama juga" kata Amir meyakinkan Zainal yang masih ragu-ragu. "Ok.. mula dari hari isnin nanti kau boleh pergi dan balik kerja dengan bini aku. Soal alasan tu nanti aku settlekan" kata Zainal. "Itu macam la brader. Alang- alang buat jahat biar sama- sama rasa" kata Amir dan kemudiannya terus menghirup air kopi di cawannya hingga habis dan meminta diri untuk pulang.
"Mir.. tunggu jap..." kata Zainal sewaktu Amir ingin keluar dari pintu pagar rumahnya sambil berjalan menuju ke arah Amir. "Aku nak tanya sikit la.... sebenarnya apa yang buat kau nak sangat main dengan bini aku tu. Sebab, kalau nak ditengokkan, bini kau tu berkali ganda lebih solid dari bini aku yang dah beranak 3. Si yati tu dah la lebih berlemak dari bini kau" tanya Zainal. "Bini kau tu tak gemuk la Nal. Dia normal cuma tak jaga badan je. Setakat lemak sikit- sikit tu biasalah. Aku geram kat bontot dia yang besar tu. Kena pulak kalau dah pakai uniform ketat macam tu, mananya aku tak geram. Oklah, hari isnin nanti jangan tak jadi. Ahad malam aku call untuk confirmkan" kata Amir dan terus berjalan meninggalkan Zainal menuju ke rumahnya yang terletak selang 5 rumah dari rumah Zainal.
Zainal menutup pagar dan menuju ke kerusi. Kelihatan isterinya sudah pun keluar bersama dulang untuk diletakkan kembali hidangan minum petang yang disajikan sebelum itu. "Borak apa je tadi bang?" tanya Hayati. "Borak kaum bapak... kenapa?" tanya Zainal. "Saja je tanya. Hensem betul si Amir tu kan bang?" tanya Hayati. "Ah.... dah bawa masuk semua ni... macam-macam pulak awak ni..... haa.. satu lagi, kereta awak saya nak hantar pergi servis isnin nanti, jadi awak pergi balik kerja dengan Amir tau" kata Zainal.
"Abang dah cakap kat dia ke tadi?" tanya Hayati. "Dah... dia setuju.... abang nak bagi duit minyak, tapi dia menolak. Nanti awak cuba la bagi dia duit minyak isnin nanti" kata Zainal. "Boleh... " jawab isterinya. "Kalau hari isnin tak settle kereta awak kat bengkel, awak naik kereta Amir lagi la esoknya atau sampai kereta awak ok" kata Zainal. "Teruk sangat ke rosaknya kereta saya bang? Saya bawa rasa macam ok je?" tanya Hayati. "Awak mana tau pasal kereta, tau bawa je. Camne? Boleh tak?" tanya Zainal. "Boleh sangat bang... kalau selalu saing dia pergi balik kerja pun apa salahnya..." jawab Hayati sambil masuk ke dalam rumah bersama dulang hidangan minum petang yang sudah habis. "Bini aku ni pun semacam je kat kau... Senang la kerja kau Mir..." getus hati Zainal sambil mengeluarkan sebatang rokok lalu dinyalakan.